Busiga mördare

Ääääääälskling, jag är heeemma.

Myskväll ikväll. Har spenderat ett par timmar hemma hos lina i hennes säng, krängt godis, chips och ostbågar samt kollat på en mystisk skräckis "Wolf creek". Jag är himla glad i skräckisar, men ofta är de inte sådär slående trovärdiga. Mina personliga favoriter är skräckfilmer som handlar om psykfall (då känner man inte sig så dum själv).
Den här filmen handlar om tre "ungdomar" som bestämmer sig för att ge sig ut på en roadtrip i Australien. På vägen till deras mål möter de en främling  som hjälper dem med deras bil då den har slutat fungera. Främlingen är dock inte så trevlig och hjälpsam som han verkar.. Filmen var super eftersom den är baserad på en verklig händelse och känns ändå trovärdig. Jag lovar er att jag var rädd när jag gick hem.. Ensam i stora, läskiga malmö.. hehe.
För en vecka sedan ungefär såg jag en annan skräckis med Ellinoer och Annie. Den heter "Dead silence", också sjukt bra. Fast den är inte så trovärdig, men man hoppar till ett par gånger. Den handlar om Marionett-dockor, gamla mord och sjuka familjeförhållanden. Alla borde se dessa två enligt mig.

Nu ska jag snart gå och lägga mig för att läsa ett nummer Solo, som Annie glömde här. Jag är seriöst en vampyr tror jag. Sover på dagarna och lever mitt liv om nätterna, hihi men det är väl så det ska vara när man är ung, eller?

Hörs imorgon snygging!

Bjuder på Trailers till filmerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0