kommer allt bli okej?

Hejsan!

Måndag idag och jag är ledig. Sitter vid mammas dator i stora rummet med min voffsing brevid mig. Kan det bli mycket bättre? Igår var jag hos Ellinoer hela dagen. Vi gjorde inte så mycket; låg och pratade, åt mat, kollade på tv och gick en runda med hennes schäfervalp. På kvällen träffade jag André och Nathalie ett par timmar. Så såg min dag ut.

Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Bestämt är att jag ska ta det lugnt i några timmar nu iallafall.
Jag såg precis en film, som heter "mannen i mitt liv" eller något liknande. Jennifer Aniston spelade huvudrollen. Den handlade om en tjej som blev gravid och skulle besluta sig om hon skulle uppfostra sitt barn tillsammans med pappan eller med den homosexuella rumskompisen. Det hemska med filmen är att hon blir kär i rumskompisen, som självklart inte känner samma sak eftersom han har en annan läggning. Hon blir sårad om och om igen, men till slut löser allting sig.
Jag funderade över hur mitt liv kommer se ut? Kommer jag någon gång bli kär och älskad på samma gång? Hur ser mitt liv ut om tio år? Det är läskigt att tänka på. Jag ska kämpa för ett bra liv, men samtidigt inte kämpa för mycket. Allt blir fel då. Det är något som jag har lärt mig under mina 17 år på jorden.

Kommentarer
Postat av: André

Bara låt livet ha sin gång så ska du se att tillslut hamnar alla pusselbitar på plats :)

2009-10-19 @ 17:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0