Full fart i stallet.

Viiilken dag i stallet asså. Känner mig helt mör! Först och främst hade hästis spridit ut sin avföring i heeela boxen. Tog mig en halvtimme att mocka och det är väl inte precis min favoritsyssla...

När jag kommer upp på betet står Mammuth - en jättestor häst med flugluvan runt halsen. Kunde ju inte låta honom stå så, så försökte fixa det... Lättare sagt än gjort. Tog mig 10 min att få på den. Hans hals blev lika lång som en giraffs. På kuppen får jag en äcklig fluga i näsan.

Min lilla puttegris hade ställt sig längst bort i hagen (som är typ 10 hektar stor). Var rent slut när jag kom fram till honom.



På vägen till stallet lät jag honom beta lite. Man ska ju ha lite lyx när man e skadad.



Lite längre bort blir han liivrädd för sin flugluva och stegrar sig med mig hängandes i grimskaftet. Det hela resulterade i ett stukat och brännskadat pekfinger. Vilken Charmör, va?! Varför vara ensam skadad när man kan dra med sig nån annan i fallet liksom?


Men jag älskar honom trots allt och tyckte så synd om honom med sina onda ben...



Så han fick massor av pussar.



Nåt som är positivt är i alla fall att han såg mycket bättre ut i benen. Gick något så när rent och var inte svullen alls. Det kanske var det min tandlösa dröm handlade om egentligen?

Nu ska jag bada och lite så.

PUSSSS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0