Extensionskurs eller inte?

Hej sötnosar!!

Neeeej, jag har inte glömt er (<3) ... jag har bara varit upptagen. Vissa har ju skola att sköta, tyvär. Om ni är intresserade, så har jag haft kundmottagning idag. Iallafall på förmiddagen. Jag hade en kund. Färg och klipp. Det blev mycket bra, som vanligt ;). Det var en gråhårs-färgning. Spännande, va?

På eftermiddagen hade vi en intruduktion till extensions. En tjej från Toupema Belgal (googla om ni inte känner till) kom och visade upp lite olika sorters hår. Vi fick inte lära oss nåt särskillt.

Den 2:e maj har vi dock en riktig kurs där vi får lära oss microringar och keratinwax, tror jag det var. Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta kursen eller ej. Det kan vara en bra merit imed vi får diplom på det, men frågan är hur mycket pengar man faktiskt kan tjäna på att stå med extensions på salong.. (det kostar mycket för kunden, men tänk på att vi måste köpa in hår, betala skatt och liknande.. dessutom tar det en stund att sätta i håret).

Nu har jag lite skolarbete att göra. Samhällskunskap för att vara exakt.

Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0