skrämmer mig själv - vägen från colan.

Hej bloggisar.

Håller på att inspirera mig själv till att sluta upp med att dricka coca. (Dricker ca 2 liter/dag) Kom i min research över receptet till coca (äkta eller, ej. Avgör själv) och upptäckte att coca innehåller alkohol. Hur sjukt är inte det? Jag drack fan coca när jag var liten beebis.

Coca-extrakt, 1 centiliter
Citronsyra, 88,72 ml
Koffein, 29,5 ml
Socker. Oklar mängd
Vatten, 7.57 liter
Limejuice, 0.10 kubikliter
Vanilj, 29,5 ml
Karamell, 34 ml
7X Smakämnen:
Alkohol, 2 deciliter
Apelsinolja, 20 droppar
Citronolja, 30 droppar
Muskotolja, 10 droppar
Koriander, 5 droppar
Bergamot, 10 droppar
Kanel, 10 droppar

Just nu ser min skrivbordsbild på datorn ut såhär:


det är alltså inte jag på bilden haha. (tack gode gud) Hittade den på google när jag sökte på fet. Behöver skrämma mig själv undan cocan. Sådär vill jag inte se ut. Hur gör ni för att klara av att avstå era begär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0